6. juli 2011

Forårsrengøring: Det er tid til at rydde op i konsulentsproget

Den 15. september vender Rhetor og Dansk Erhverv blikket mod forandringsretorikkens do’s and don’t’s. Det sker på konferencen “Når Chefen Tager Ordet” hos Dansk Erhverv, Børsen i København.

I 00’erne har mange ledere været på kurser i forandringsledelse og kommunikation og det har skabt en øget forståelse af lederkommunikation under forandringer – men det har også efterladt tunge skyer af konsulentsprog, der skaber distance mellem ledere og medarbejdere.

At ‘italesætte’, ‘være i positiv dialog’, ‘kompetenceudvikle’ og ‘tænke fremadrettet’ er gloser, der er blevet fast inventar hos mange ledere og HR-medarbejdere i 2011, men som langt fra skaber motivation, nærvær og klarhed under de forandringsprocesser, der igen og igen skyller ind over virksomhederne.

Den 15. september inviterer Rhetor i samarbejde med Dansk Erhverv til en eftermiddag, hvor ledelsesretorikken bliver sat under lup, filet til og strammet op med henblik på at skabe motivation, mening og engagement blandt medarbejderne, frem for at drukne dem i velmenende, men abstrakte gloser.

Læs mere hos Dansk Erhverv fra den 1. august

Forandring og retorik: Fortæl eller forsvind!

Jens Klarskov, adm. dir. i Dansk Erhverv

Derfor holder Dansk Erhverv en konference om ledelse og retorik

Jens Klarskov, adm. dir. i Dansk Erhverv

Retorikerens råd til lederne

Peter Koch Palshøj, partner i Rhetor – rådgivende retorikere

Du vil måske også kunne lide

Der blev ikke fundet nogle artikler.