Budskabsudvikling: Sådan skærper du dit budskab

Få en smagsprøve på skrivehåndbogen ‘Skriv til læseren’ sendt direkte til din indbakke.

Kapitlet guider dig igennem måske vigtigste element i enhver tekst: Budskabet.

Du får desuden en praktisk spørgeguide til at gøre tekstens budskab knivskarp.

Kapitlet “Budskabsudvikling: Sådan skærper du dit budskab” er et uddrag af ‘Skrivehåndbogen’, som du får på kurset ‘Skriv til læseren’.

Udfyld formularen og få kapitlet sendt direkte til din indbakke!

 

”Findes det, findes det her.” Sådan lød det gamle slogan for De Gule Sider. Et usædvanligt godt slogan for et opslagsværk. For de fleste andre typer tekster er det opskriften på at kede læseren.

Måske hører du til de samvittighedsfulde, der gerne vil være grundig – siger du A, må du også sige B og C og så videre. I så fald kan vi løfte en byrde af dine skuldre: I langt de fleste typer tekster behøver du ikke komme hele vejen rundt om emnet.

Det er i det hele taget en dårlig idé at skrive OM emner.

Vores råd er: Hold op med at skrive OM NOGET og begynd at skrive TIL NOGEN.

Hvis du gør det, så er du godt på vej til at skrive tekster med skarpe budskaber.

Og dét er hvad du lærer i kapitlet her.